Δημόσιες συμβάσεις

Έννομο συμφέρον για την προσβολή όρων διακήρυξης διαγωνισμού για την ανάθεση δημόσιας σύμβασης. Σκέψεις με αφορμή την απόφαση ΣτΕ 1147/2024

Έννομο συμφέρον για την προσβολή όρων διακήρυξης διαγωνισμού για την ανάθεση δημόσιας σύμβασης. Σκέψεις με αφορμή την απόφαση ΣτΕ 1147/2024

Εισαγωγή Τον Σεπτέμβριο του 2023, ο Δήμος Αθηναίων (στο εξής και «η αναθέτουσα αρχή») προκήρυξε δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό (στο εξής: «ο Διαγωνισμός») με αντικείμενο την παραχώρηση υπηρεσιών αφής κανδηλίων και καθαρισμού/πλυσίματος ταφών στα Κοιμητήρια του Δήμου....

Τα παράλληλα συστήματα διοικητικού ελέγχου νομιμότητας στις δημόσιες συμβάσεις

Τα παράλληλα συστήματα διοικητικού ελέγχου νομιμότητας στις δημόσιες συμβάσεις

Η σημασία των δημοσίων συμβάσεων για την οικονομία και την ανάπτυξη, αλλά και ο εγγενής κίνδυνος εμφάνισης φαινομένων διαφθοράς που δημιουργείται από τη διαχείριση δημοσίου χρήματος, έχουν οδηγήσει τον Έλληνα νομοθέτη στη θέσπιση παράλληλων συστημάτων διοικητικών...

Αποζημίωση λόγω παράνομου αποκλεισμού από διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης. Σκέψεις με αφορμή την απόφαση ΔΕΕ, 06.06.2024, C-547/22, Ingsteel

Αποζημίωση λόγω παράνομου αποκλεισμού από διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης. Σκέψεις με αφορμή την απόφαση ΔΕΕ, 06.06.2024, C-547/22, Ingsteel

Αν το κατεξοχήν ζητούμενο του δικαίου των δημοσίων συμβάσεων αποτελεί το άνοιγμα στον ανταγωνισμό, οι εγγυήσεις διαφάνειας μέσω της δικαστικής προστασίας των οικονομικών φορέων αποτελούν την conditio sine qua non για την επίτευξή του. Για τον λόγο αυτόν, οι ευρωπαϊκές...

Οριοθετώντας τον ανταγωνιστικό διάλογο: από τον εννοιολογικό προσδιορισμό στον ερμηνευτικό περιορισμό της πιο ευέλικτης διαδικασίας ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων

Οριοθετώντας τον ανταγωνιστικό διάλογο: από τον εννοιολογικό προσδιορισμό στον ερμηνευτικό περιορισμό της πιο ευέλικτης διαδικασίας ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων

Εισαγωγή Τα εικοστά της γενέθλια γιορτάζει φέτος η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, μια ρηξικέλευθη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης, η οποία θεσπίστηκε το πρώτον το 2004, με την προγενέστερη Οδηγία 2004/18/ΕΚ[1] περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης...

Παρατηρήσεις στην απόφαση του ΔΕΕ στην υπόθεση C-66/22, Infraestruturas de Portugal και Futrifer Indústrias Ferroviárias

Παρατηρήσεις στην απόφαση του ΔΕΕ στην υπόθεση C-66/22, Infraestruturas de Portugal και Futrifer Indústrias Ferroviárias

Τον Ιούλιο του 2019, η πορτογαλική «Infraestructuras de Portugal», διαχειριστής του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου (εφεξής: «η αναθέτουσα αρχή»), ανέθεσε στην εταιρεία Futrifer (εφεξής: «ο Ανάδοχος») δημόσια σύμβαση προμήθειας ξυλοδεμάτων και στρωτήρων από ξύλο πεύκου...

Οι πρότυπες  προτάσεις για έργα υποδομής και οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί: ευέλικτα μοντέλα ανάθεσης ή κερκόπορτα των απευθείας αναθέσεων;

Οι πρότυπες προτάσεις για έργα υποδομής και οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί: ευέλικτα μοντέλα ανάθεσης ή κερκόπορτα των απευθείας αναθέσεων;

Οι Οδηγίες για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων και συμβάσεων παραχώρησης έχουν μία σαφή στόχευση στην επιλογή ευέλικτων μοντέλων ανάθεσης,[1] όπως ο ανταγωνιστικός διάλογος, η ανταγωνιστική διαπραγμάτευση, η σύμπραξη καινοτομίας, αλλά και οι διαγωνισμοί μελετών.[2]...

Οι πρότυπες προτάσεις του ν. 4903/2022: οι επικίνδυνες καινοτομίες του νέου θεσμού για τα έργα υποδομής

Οι πρότυπες προτάσεις του ν. 4903/2022: οι επικίνδυνες καινοτομίες του νέου θεσμού για τα έργα υποδομής

1. Σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 4903/2022, «Με τον παρόντα εισάγεται στην ελληνική έννομη τάξη ο θεσμός των προτύπων προτάσεων για έργα υποδομής, ως μια εναλλακτική λύση στην παραδοσιακή μέθοδο σύλληψης και ωρίμανσης έργων υποδομών, όπου ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει...

Μετάβαση στο περιεχόμενο